Een Design Sprint als middel naar een succesvolle afronding van je doel

Heb je een probleem of idee waar je graag mee aan de slag wilt? Pak deze dan aan door middel van een Design Sprint. Laat je begeleiden naar een succesvolle weg van de innovatie van jouw idee. Daarnaast is deze toepassing ook uitermate geschikt om een prangende vraag of probleem eens aan te pakken. Je gaat hier vervolgens mee aan de slag om daar een geschikte oplossing voor te ontwikkelen. Er kunnen een heleboel resultaten uit een Design Sprint komen zoals: Nieuw product of de aanpassing van een huidig product, klanttevredenheid optimalisatie of een (nieuw) business model.

 

Waarom een Design Sprint?

Een Design Sprint kan jou helpen bij het aanpakken van je huidige probleem of problemen. Daarnaast kan je misschien wel een nieuwe markt betreden hierna. De sprint is mogelijk binnen het tijdsbestek dat je zelf aangeeft. Er zal voor worden gezorgd dat dit haalbaar wordt en dat daarvoor de juiste mensen voor gevonden worden. Een duidelijk stappenplan is hiervoor uitermate belangrijk en zal goed doorlopen moeten worden. Als je een concrete oplossing wilt vinden zijn de eerste fases enorm belangrijk.

 

Het probleem vinden

Het vinden van het probleem is de eerste fase van de sprint en zeer belangrijk. Hierin ga je het probleem vinden waar je mee aan de slag gaat. Als het probleem niet duidelijk is zal je ook nooit tot een oplossing komen. Ga hier dus goed voor zitten en denk niet te makkelijk. Definieer het probleem daarom ook goed.

 

Oplossing zoeken

Vervolgens ga je aan de slag met het zoeken van oplossingen. Hiervoor komen verschillende oplossingen op tafel waarvan een selectie gemaakt wordt. Daarna zal er een concept ontwikkelt worden.

 

Experiment

Tijdens het experiment gaat men aan de slag met het concept. Er zal het een en ander geƫxperimenteerd worden. Deze fase is zeer belangrijk omdat je hierna door gaat naar de business case.

 

Ben je benieuwd wat een Design Sprint voor jouw bedrijf kan doen?

Het starten van een Design Sprint kan jouw business doen groeien waardoor je misschien wel nieuwe markten kan betreden. Daarnaast kan het ook zomaar zijn dat juist de focus ligt op de huidige klanten. Laat je verrassen met een Design sprint en komt unieke oplossingen.